Kendi
uzmanlık alanım dışında ahkam kesecek değilim!
Ne
belediyecilik ne de trafik bildiğim, üzerinde belli bir bilgi birikimim olan
konular değil. Ama şunu da yazmaz-söylemezsem orta yerimden çatlarım! Yeni
düzenleme olarak yapılan Yeni Cami Kavşağı olmadı, tutmadı bee!!!
Kavşaktaki
son düzenlemenin üzerinden yaklaşık 2 yıl geçti. Bu zaman zarfı içerisinde
günde en az bir kez Yeni Cami Kavşağını kullanan bir kişi olarak söylemezsem
sorumlu vatandaşlık görevini yerine getirmemiş olurum. Olmadı, o aşı tutmadı!
O
kavşakta bir şeyler düzgün gitmiyor! Hem araçlar hem de yayalar için konforlu
değil; trafik ışıkları var ama yok hükmünde, araçlar geniş yoldan çıkıp dar
yola girmeye çalışıyor, U dönüşleri rahat değil, yollar birbirlerine düz bir
çizgiyle bağlı değil.
Bana
göre, üzerinde ciddi bir rapor yazılabilecek bir kavşak örneği…
***
Dürüst
olmak gerekirse yaya olarak ne zaman kavşağı kullansam kural ihlali yapıyorum!
MOBESE görüntüleri de bunu doğrulayacaktır. (Şimdi durduk yere ‘kırmızı ışık’
cezası yemeyelim ama olan bu!)
Yeni
Cami Kavşağında bir yayanın kırmızı ışık ihlali yapmaması için zaten ya süper
kurallara uyan bir adam ya da Norveçli falan olması lazım!
Bilinen
bir gerçeği uzun uzun anlatmanın manası yok; yolu bu kavşaktan geçen herkesin
başına gelmiştir. Yayaya kırmızı ışık yanıyor ama araçlar da duruyor! Tuhaf bir
durum… Yayaya yeşil ışık yanıyor, geçiyorsunuz ama o ışık süresi sizi sadece
orta kaldırıma kadar götürüyor. Sonra tekrar kırmızı ışık. Ve siz yaya olarak
bir kere daha yeşil ışığı bekliyorsunuz. İşte bu noktada da kırmızı ışık
ihlalleri başlıyor. Trafik kurallarını açıkça ihlal ediyorsunuz; çünkü
kavşaktaki sistem sizi buna zorluyor. Siz yaya olarak asli görevinizi yerine
getirip kırmızı ışıkta duruyorsunuz ama gelen giden araç yok. Onlar sizin ters
istikametinizde ilerliyor. O zaman niye size kırmızı ışık yanıyor anlamak
mümkün değilken karşıya geçiyorsunuz. Olan bu!
Trafik
ışıkları konusunda araçların da büyük sıkıntısı bulunuyor. Kavşakta araçlar
oldukça uzun süre yeşil ışık bekliyor ve uzun kuyruklar oluşuyor.
***
Bir
de kar ve yağmur sorunu var.
Bu
2 yıldan daha önce, yeni yapılan bir çalışmanın ürünü. Son yağmurlu havalar
başlamadan önce kavşağın orta refüjü kazılarak yeni taşlar döşendi.
Vatandaşlar
olarak belediye çalışıyor, dedik. Lakin iş bittikten sonra bir baktık ki, orta refüjde
yayaların ayak basarak bekleme yaptıkları yerde bir çukurluk var; içeriye doğru
bir girinti var. Kaldırım kısmı göz olarak da kot olarak da yoldan aşağıda
kaldı. Bazı kimseler eee bu böyle nasıl olacak? Yağmur olunca su buraya
birikmeyecek mi? Dediler. Ve de tam öyle oldu. Yolun tam ortasında Yeni Cami
Göledi oluştu. Sanırım sonra küçük bir çalışma yaparak bu hatayı düzeltmeye, o
alanın kodunu yola yakınlaştırmaya çalıştılar. Demek ki, deneme yanılma
yöntemiyle yapmak gerekiyorsa bazı şeyleri!!!
***
Son
olarak şunu da belirtmeden geçmeyelim. Hep yayaların durumundan bahsettik ama
aslında araçlar da Kavşakta oldukça sıkıntı yaşıyor. Bir bulvardan diğer bir
bulvara motorlu araçla geçiş yapmak oldukça güz. Örnek ise Palmiye Caddesi
istikametinden gelen bir otomobil karşıdaki İzmit Caddesi’ne ışıklarda
bekledikten sonra düz bir çizgiyle geçemiyor. En kötüsü de geniş bir yoldan dar
bir yola giriş yapıyor. Bundan sebep burada zaten bir sıkışma oluşuyor.
Ayriyeten Atatürk Bulvarı istikametinden gelen araçların da Adnan Menderes
Caddesine geçiş yapmasıyla birlikte trafikte bir sıkışıklık oluşuyor. Benzer
durum Erenler-Adapazarı istikametinde de mevcut.
Yeni Cami Kavşağının
döner kavşaklı vaziyeti aranır oldu.
(Bizim Sakarya Gazetesi / 5 Şubat 2017)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder